در زمان اسهال چه چیزی بخوریم؟

رژیم غذایی مناسب اسهال

رژیم غذایی مناسب اسهال چیست؟

آیا می دانید در زمان اسهال چه غذاهایی را بهتر است بخورید؟
چقدر با رژیم غذایی در اسهال آشنایی دارید؟
اگر از تغذیه در اسهال آگاهی داشته باشید تا حد زیادی در مورد درمان خانگی اسهال اطلاع دارید و در زمان مناسب می توانید از این اطلاعات بهرمند شوید.

در مطالب قبل راجع به علت های اسهال صحبت کردیم. اما حالا می خواهیم بدانیم که در مواقع اسهال چه غذاهایی خوب و چه غذاهایی مضر هستند.

مصرف مایعات، غذای کم حجم و مقوی

اگر میخواهید نکات تغذیه در اسهال را به خوبی رعایت کنید ،از همان روز اول شروع اسهال باید از مصرف مواد غذایی حاوی فیبر خودداری شود. سوپ ها، برنج و به خصوص کته، پاستاها و سیب زمینی کاملا پخته شده و موز کاملا رسیده انتخاب های مناسبی است.
در روز دوم می توان از گوشت های سفید، ماهی و تخم مرغ استفاده کرد. ماست نیز گزینه خوبی است.
محصولات لبنی به غیر از ماست، مواد غذایی چرب، مواد غذایی خیلی شیرین، مواد غذایی سرشار از فیبرهای غذایی مانند سبزیجات سبز خام، مواد غذایی پر ادویه و تند و آجیل ها که باعث حساسیت روده ها می شوند و نباید خورده شوند.
نوشیدنی های الکلی، کافئین دار و شیرین حالت اسهال را شدیدتر می کند. نوشیدنی های ورزشی آماده می تواند به جذب بهتر مایعات و درمان اسهال کمک کند.
چای:چای سیاه حاوی 8- 12 درصد تانن است، بنابراین یکی از بهترین داروهای ضداسهال طبیعی است که هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای مصرف ندارد.
اگر اسهال ایجاد شده به دلیل تغییر شرایط غذایی و آب و هوایی باشد(مثلا در مسافرت) و نه در اثر میکروب ها و ویروس ها، استفاده از چای به صورت پودر باعث ایجاد تعادل هضم و جذب و برگشت شرایط طبیعی بدن از حالت اسهال به حالت طبیعی است.
چای جوشیده که رنگ سیاه، مزه تلخ و بوی خاص چای جوشیده دارد، نیز دارای خاصیت ضداسهال بوده و در شرایط عادی می تواند باعث ایجاد یبوست شود.
با یک کلیک می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید