preloader
علامت های بالینی پولیپ آدنوماتوز

علامت های بالینی پولیپ آدنوماتوز

  • خانه
  • -
  • بیماری های روده بزرگ
  • -
  • علامت های بالینی پولیپ آدنوماتوز
علامت های بالینی پولیپ آدنوماتوز

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_image src=’http://mohammad-roshani.ir/wp-content/uploads/2017/12/دکتر-محمد-روشنی-۵-۳۰۰x169.jpg’ attachment=’1835′ attachment_size=’medium’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
علامت های بالینی پولیپ آدنوماتوز

آدنوم ها معمولا بی علامت هستند و عمدتا در طی غربالگری از طریق کولونوسکوپی کشف می شوند. آدنوم های کوچک معمولا موجب خونریزی نمی گردند. الگوی رشد آدنوم در افراد مختلف متفاوت است و از یک الگوی ثابت پیروی نمی کند. ریسک بدخیمی در آینده حتی برای پولیپ های کوچک نیز وجود دارد اما این ریسک برای پولیپ های بزرگ تر چند برابر می شود.

به طور کلی ۵ تا ۷ درصد از بیمارانی که آدنوم دارند، دچار متاپلازی با درجه بالا نیز می شوند. ۳ تا ۵ درصد از این بیماران در زمان شناسایی دچار سرطان پیشرونده هستند.

به این ترتیب اهمیت غربالگری از طریق کولونوسکوپی که مهمترین تست برای تشخیص پولیپ های روده ای است، بیش از پیش برای شما آشکار می گردد.

هم اکنون سن شروع غربالگری ۵۰ سال است اما در شرایطی که فرد به بیماری های خاصی مبتلا باشد یا ریسک فاکتور های سرطان روده را داشته باشد، بنا به صلاح دید پزشک ممکن است غربالگری در سنین زیر ۵۰ سالگی شروع شود.

برای مطالعه بیشتر روی تیتر های زیر کلیک کنید:

پولیپ های آدنوماتوس

[/av_textblock]

[/av_one_full]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *