preloader
سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا

  • خانه
  • -
  • بیماری های کیسه صفرا
  • -
  • سنگ کیسه صفرا
سنگ کیسه صفرا

[av_textblock size=” font_color=” color=”][/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_image src=’http://mohammad-roshani.ir/wp-content/uploads/2018/01/دکتر-محمد-روشنی-۳۰۰x225.jpg’ attachment=’2015′ attachment_size=’medium’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[/av_one_full]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
سنگ صفرا

کیسه صفرا چیست؟

کیسه صفرا یک کیسه گلابی شکل در زیر کبد است که محل ذخیره صفرا است.

این کیسه ترشحاتی دارد که موجب هضم بهتر چریب ها می شود.

سنگ کیسه صفرا چیست؟

سنگهای کیسه صفرا،سنگ های کوچکی هستند که درون کیسه صفرا تشکیل می شوند. این سنگها می توانند در حد شن ریز باشند و یا اینکه بزرگ شوند و کل کیسه صفرا را اشغال کنند.

بصورت معمول، کیسه صفرا ، مایع صفرا را در خود ذخیره می کند و در هنگامی که شما غذای چربی مصرف کنید، این کیسه، مایع درون خود را به درون روده شما آزاد می کند تا به هضم بهتر چربیها کمک کند. گاهی سنگها کیسه صفرا موجب انسداد دهانه کیسه صفرا می شوند و به این ترتیب صفرا نمی تواند از کیسه خارج شود.

در حالت معمول، سنگ کیسه صفرا فقط موجب التهاب کیسه صفرا می شود اما در حالت هایی ممکن است سنگ یا سنگهایی که درون کیسه قرار دارند از کیسه خارج شوند و وارد مجرای صفراوی شوند که بسته به جایی که قرار می گیرند ممکن است علاوه بر التهاب خود کیسه صفرا،موجب التهاب کبد و پانکراس نیز بشوند که در این شرایط نیاز به رسیدگی سریعتری دارند.

جهت مطالعه بیشتر روی لینک های زیر کلیک کنید:

صفرا چیست؟

آشنایی با کیسه صفرا

چرا پانکراس ملتهب می شود؟

سرطان پانکراس چه علامت هایی دارد؟

سرطان پانکراس، چرا و چگونه؟
[/av_textblock]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *